• Kan tobaksbolagen bidra till en bättre folkhälsa?

    Med: Anette Rosengren, Managing Director Nordics på Philip Morris

    2016 gick det globala tobaksföretaget Philip Morris ut med sin nya ambitiösa målsättning – att helt sluta sälja cigaretter. Hur påverkas Nordens 2,5 miljoner rökare av en sådant förändringsarbete och har tobaksbolagen verkligen en trovärdighet att lyckas?  Vilka kommunikativa utmaningar möter ett tobaksbolag som vill genomföra en transformation bort från cigaretterna och istället fokusera på att utveckla mindre skadliga och rökfria alternativ? Philip Morris nordiska koncernchef Anette Rosengren talar om bolagets transformation och hur Philip Morris hanterar de utmaningar bolaget ställs inför när de arbetar med sin vision om en rökfri värld.

     

    Taggning: Marketing

    Om: Anette Rosengren

    Anette Rosengren, Nordisk koncernchef Philip Morris AB

    Företagsledare med lång erfarenhet från att leda organisationer och varumärken i transformation. Drivits av förändring genom marknadsföring, innovation och strategi på Kraft Foods/Mondelez, kommunikation, hållbarhet och R&D inom Lantmännen, och som vd för Doggy, Fazer Bageri, och nu Philip Morris Norden som ambitiöst arbetar mot en rökfri framtid i Sverige och Norden.