• Med: Kommunikationschefer, på

    Coca-Cola
    Hur påverkar hållbarhet framtidens dryckeskonsumption?

    Ingen aktör klarar omställningen helt på egen hand – riktigt hållbara blir vi bara om vi som bransch ställer om. Inte bara för miljön och klimatet, utan också för människors hälsa och välmående. En av våra största utmaningar på Coca-Cola i Sverige är inte bara själva omställningen till alternativa förpackningslösningar, mindre mängd socker och flaskor med nya egenskaper, som fastsittande korkar – utan att göra det utan att tumma på varken kvalitet eller smakupplevelse.

     

    Circle K

    Kan man prata hållbarhet i drivmedelsbranschen?

    Var finns den framtida affären inom en bransch som måste förändras radikalt, och hur går man från att vara en del av problemet till att bli en del av lösningen? För Circle K är omställningen både nödvändig, snabb och utmanande. Och kommunikationen kring förändringen är en ständig balansgång – där varken greenwashing eller greenhushing är önskvärt.

    Taggning: Marketing

    Om: Kommunikationschefer

    Talare:

    • Nermin Mohamad Ali, kommunikationschef – Coca-Cola
    • Erika Söderlund, kommunikationschef – Cirkle K