• Eat or be eaten – lämna inte säljarnas framgång åt slumpen

    Med: Linus Wennerström, Grundare/VD på Future Media Group

    Linus Wennerström är CEO och grundare av Future Media Group, en mediekoncern med kontor i tre länder, och en säljorganisation på närmre 100 anställda. Han har under sina 15 år inom sälj identifierat The Big Five: komponenterna som måste finnas på plats för att kunna bygga en miljö som föder framgångsrika säljorganisationer. Han delar med sig av konkreta exempel på hur ledare behöver styra organisationen för att öka sin försäljning och bygga en kultur som tar affären till nästa nivå.

    Taggning: Sales

    Om: Linus Wennerström

    Linus är VD och grundare av FMG, en mediekoncern med ca 100 anställda (ca 70% arbetar med sales och affärsutveckling) med kontor i Stockholm, Oslo och Amsterdam. Oms ca 200 msek.
    Koncernen består av 5 st dotterbolag, alla med sin egen nisch inom media och marketing, med den gemensamma visionen att FMG ska vara den ledande tillväxtpartnern inom media.
    Vad det innebär: vi jobbar med mediepartners inom en rad olika områden (ex de stora mediehusen, välkända appar, podcasts, youtubeinfluencers, utomhusreklambolag och annat) och skapar produkter och koncept som går ut på att annonsörer ska kunna marknadsföra sig med de här medierna på olika sätt, sen tar vi ansvar för att driva all försäljning på de här produkterna.